Висновки

ЗОЗ є ідеальним місцем для впровадження підходу ЯТЖ в силу своїх функцій (надання медичної допомоги населенню, догляду за пацієнтами та лікування хворих). Крім того, в сфері охорони здоров’я останнім часом спостерігається висока плинність кадрів та як результат — зниження якості надання медичних послуг. Це пов'язано з трьома першопричинами:
- реальним дефіцитом кадрів (наприклад, скорочення кількості навчальних програм, старіння персоналу);
- проблемами управління людськими ресурсами, які перешкоджають досягненню максимальної продуктивності працездатних людей (наприклад, збільшення понаднормової роботи, високий рівень неповного робочого часу, переважна кількість неробочих завдань, пов'язаних з доглядом, обмежений обсяг функцій);
- браком коштів для найму необхідної кількості медичного персоналу для надання необхідної допомоги.
До цих трьох основних факторів ще можна додати нестабільність, високу інтенсивність праці та складність умов догляду за пацієнтами.
Загалом, покращення ЯТЖ в медичних закладах, а отже і якості надання медичної допомоги, вимагає врахування двох суттєвих елементів: відданості та мотивації персоналу.
Відданість та прихильність персоналу має бути пріоритетом керівництва закладів з урахуванням інтересів співробітників щодо підвищення ЯТЖ. Фактично вище керівництво медичних установ має забезпечити покращення умов праці, щоб досягти психосоціального благополуччя в професійному середовищі. А це можна зробити, наприклад, завдяки підбору кваліфікованих кадрів для забезпечення спеціалізації послуг з подальшим задоволенням потреби якісної медичної допомоги.
Діяльність керівництва в першу чергу має бути спрямована на людину: мотивувати, розвивати її творчі здібності та допомагати максимально розширити її участь в управлінні. Все це сприяє гуманізації сфери охорони здоров’я, а отже — добробуту персоналу та пацієнтів ЗОЗ. Зрештою, слід визнати, що працівники медичної сфери все ще дотримуються класичної філософії управління, де економічний вимір завжди має перевагу над людським аспектом, і що мотивація персоналу ще не є однією з головних завдань керівників ЗОЗ. Проте сьогодні дуже важливо, щоб уряди, роботодавці та політики визнали, що вони мають створити і підтримувати стабільне та якісне професійне середовище для медичних працівників, щоб наблизили останніх до високого рівня ЯТЖ.
